E-mail adresiniz:
 Şifreniz: Beni Hatırla
Yekta Attila Yekta Attila
Yekta  Attila
Üye / üye
Profil anasayfa Kimdir? Şiirleri Sesli şiirleri Yazıları Ne dediler? Blogları Fotoğrafları Edebiyatdefteri.com anasayfa »
 
 
 
Şiirlere yaptığı yorumlar

Yekta Attila şairinin şiirlere yaptığı düşünceleri


Şiir adı ve yorumu
Kır Gururunu N'olur
Önce segah bir şarkı dinledim: "Ayrılık yaman kelime/Benzetmek azdır ölüme"... Herhalde artık bu şiir ve şarkıdan dolayı segah makamının duygusunu kolay hatırlayacağım... Teşekkürler...
15 TEMMUZ’UN BİR DE KAHPELERİ VAR
Değerli hocam, bu kurguda sıralanan somutluklar gerçek olsa da, birbirini tamamlıyor olsa da, eserin millete kazandırmak istediği hassasiyeti bütünlüyor olsa da, bu hassasiyetin en önemli parametresi olan 'Yurtta Sulh Cihanda Sulh' şiarının [Bugün bunun ne kadar önemli olduğunu, millet iradesinin b
ŞİİRİN ALNINA KOYMAK
Değerli hocam, porno filmleri çağrıştırdı şiiriniz... Milyonlarca, belki milyarlarca insan seyreder de o filmleri, ancak milyonda biri benzer bir performans sergileyebilr ya, bundan pek bir farkı yok, tam anlamıyla şiirin 'alnına' koymanın... Fakat işte insan konuşan bir varlıktır; konuşarak aynı
bence aşk
Benzerini yazmak zor... (Sehli mümteni) Siz şiiri biliyorsunuz... Tebrikler...
Çanlar Sizin İçin Çalacak
Çok çok güzel!... Kutlarım, kardeşim... Selam ve saygılarımla.
NASIL TEMİZLİK AMA ?
Değerli hocam, komşunun evi yanarken sevinen, ondan sonra çok daha az sevinip, çok daha fazla korkacağını düşünemiyorsa, onun durumunu gafletten çok ihanet kavramı niteleyebilir... Nitekim, ABD ve AB'nin bugün karşı karşıya kaldığı tehditlerin, insanlığa ihanetleri bağlamında yorumlandığını biliyor
ÖYLE YAPMA
İntihar etmeden önce "Çok acı var" yazan notunu bırakan sosyolog Dicle Koğacıoğlu'nu hatırladım... Allah'a isyan edilen eşikte ileri gitmeden, "...Bir daha çaresizim diye yazarsan Bütün acılarımın üzerine and içerim ki Kendimi öldüreceğim." itirazı da duyulabilse, “Bekle, ben de seninle b
Gidiş O Gidiş..
Ustam, seçki kurulunun ölçütü 'özünü en başarılı biçimde işleyen şiir' ise, bence bu da günün şiiri olmayı fazlasıyla hak ediyor... Varolasın... Selam ve saygılarımla.
ŞİİRDE YENİ MODA : KESME İŞARETLERİ
Değerli hocam, şiire musallat olan bir virüs en büyük darbeyi aldı böylece... Az gülmedim... Selam ve saygılarımla.
Burada Havalar Erken Kararır..
Hadi yine iyisin, ustam... Böcük vermiyorlar diye sitem etmezsin gayrı...:))) Günün şiiri gerçekten... Varolasın... Selam ve saygılarımla.
FAKİRLİK
Değerli hocam, trajik olanın komik olmaktan uzak olmaması gibi bir gerçek var... Bizdeki komik zenginliği belki de bundan... Yoksulluğun hemen hiç bilinmediği kuzey-Avrupa ülkelerinde hayatın dinginliğinden, monotonluğundan bahsederler ya... Aklıma Komser Şekspir filmindeki bir sahne geldi... Bi
DOĞA OKULUNDA DERSLER BAŞLADI
Değerli hocam, şiire konu edilen somutluğun bir evrenselliği işlemesine ve böylece beklenen sanatın ortaya çıkmasına güzel bir örnek vermişsiniz... Mahrumiyet gibi algıladığımız, umutsuzluk kaynağı gibi gördüğümüz kimi durumların aslında insanca olan önemli değerleri ifade imkanı sağladığını da...
Boşver..!
Ustam yazarsa böyle yazar!... Kıymetbilmezliğin ağırlığı bu kadar hissettirilir... Kendi seçkime aldım, ustam... Varolasın... Selam ve saygımla.
GÖRMEMİŞİN BİR OĞLU OLMUŞ...
Değerli hocam, Facebook filan kendini çok farklı göstermenin, yani namuslu, şerefli, erdemli, entellektüel göstermenin bir yolu... Aklıma, maske takmış porno oyuncuları geliyor... Ya da kıçı sürekli açıkta gezen keçiler... Fıkra gibi yani... Siz de iyi benzetmişsiniz işte... Varolasınız... S
Şehidim Unutulmasın
Sondan bir önceki bölümü, "Türkün kükremiş halini Yedi düvel görsün Ta kökünden kıralım Şehidime pusu kuranın elini" Şeklinde okudum... Tebrikler...
Defin
Onun için ("Ölmeden önce ölünüz" Hadis) denilmiştir... Tebrikler...
Düştüm Yollarına..!
Sevgili ustam, seçilmeyi fazlasıyla hak etmiş seçkin dizeler bunlar... İçten, rahat, sıcak... Hayranlık, özlem, vefa, cefa, firak... Herhalde bir 'dava'nın yansılanması olarak da okunabilir... Varolasın, ustam... Sevgi, saygı ve selamlarımla.
Biraz Hoşgörü Lütfen...
"Bir karınca bile haddin biliyor, Şimdi tüm insanlık öldü sanırsın" Sevgili ustam, bu iki muazzam dizede tüm insanlığı özetlemişsin ve bu sık karşılaşılan bir durum değildir... Böyle çok doğal görünmekle beraber söylenmesi çok zor olan dizeler (sehl-i mümteni) her şairin işi değildir...
Gemileri Yaktım..!
Biz neden sigarayı böyle çok içiyoruz, diye düşündüm de ustam, haklı mıyız, haksız mıyız bilmiyorum, ama şöyle bir örnek yeterince açıklayıcı olur sanıyorum... Bir trafik kazası oluyor, taraflar karşı karşıya geliyor ve dakikalarca tartışıyorlar... Yahu kardeşim, şimdi biri kurallara uymadı da böy
KederliCe özdeyişler
Çırak "Ben kendi dükkanımı açmak istiyorum artık" dedikçe, çömlekçi ustası da, "Daha bu işin püf noktasını öğrenmedin evladım" dermiş... Çırak dediğini yapmış, kendi dükkanını açmış, ama ne yaptıysa çömleklerinin kabarcıklı olmasına engel olamamış... Gitmiş ustasına, anlatmış dedini... Ustaı, "D
 « Önceki sayfa   1   2   3   4   5   6   Sonraki sayfa » 
 
Bu sayfada Yekta Attila  Yekta Attila şairi hakkında, Yekta Attila  Yekta Attila kimdir, Yekta Attila  Yekta Attila şiirleri,Yekta Attila  Yekta Attila hakkında bilgi ve Yekta Attila  Yekta Attila isimli üyeye ait tüm bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.